De website frieschdagblad.nl maakt gebruik van cookies.
vrijdag 25 mei

Sportwoensdag, 13 februari 2008

Led-videoschermen biedt Heerenveen nieuwe mogelijkheden

Sint Annaparochie - Sc Heerenveen is de vierde club na Ajax, Feyenoord en NAC Breda die gebruik gaat maken van hypermoderne led-videoschermen langs het veld als vervanging van de huidige reclameborden. De digitale borden worden voor vijf jaar gehuurd van Faber Audiovisueel uit Sint Annaparochie. Bij de start van het nieuwe seizoen wordt het systeem in gebruik genomen.

AAFKE VENINGA
De nieuwe schermen bieden sc Heerenveen nieuwe commerciële mogelijkheden, zegt Cees Jan Faber, eigenaar van het bedrijf. ,,Je kunt met dit systeem veel meer sponsoren advertentieruimte bieden en het is veel flexibeler als je kijkt naar de opmaak van de content. Op de reclameborden met een rolbandsysteem, zoals die nu gebruikt worden, kun je veel minder sponsoren presenteren. De inhoud van de nieuwe digitale boarding kan per wedstrijd worden veranderd en de kosten hiervoor zijn veel lager dan die voor het vernieuwen van de doeken van het huidige rolbandsysteem.’’
Ondanks die voordelen is het gebruik van de borden niet voor iedere club weggelegd. ,,Een dergelijk systeem is alleen relevant voor clubs met veel sponsoren. Je krijgt meer ruimte voor adverteerders, maar die moet je wel binnen kunnen halen. Heerenveen is een club met veel adverteerders, voor hen is dit systeem ideaal.’’
Faber Audiovisueel investeerde ruim twee miljoen euro in de 240 vierkante meter led-videoschermen van Mitsubishi. Als Heerenveen niet thuis speelt, is het demontabele systeem verhuurbaar aan organisatoren van andere evenementen. ,,Andere bedrijven willen het systeem vaak alleen maar verkopen. Wij verhuren met alle service die daarbij hoort. Nu kunnen we de videoschermen ook gebruiken bij andere evenementen. Ik noem dat een win-win situatie.’’
Faber Audiovisueel timmert internationaal aan de weg. Het bedrijf levert de schermen ook aan toonaangevende sportevenementen als Formule 1-wedstrijden, wereldbeker skiën, Red Bull Air Races en evenementen zoals de TT in Assen. Komende zomer zijn de werknemers van het Friese bedrijf te vinden in Oostenrijk en Zwitserland tijdens het EK voetbal.
Cees Jan Faber is blij dat hij met zijn bedrijf actief kan zijn in Heerenveen. Slechts 5 procent van de zaken wordt gedaan in Fryslân. ,,Dan is het extra leuk om zo’n groot project in de buurt te hebben. Zelf zijn we ook sponsor en supporter van sc Heerenveen . Het zal een uitje voor ons zijn om de boarding elke thuiswedstrijd te plaatsen.’’

Voldoende vraag

Het idee om iets met nieuwe reclameborden te doen ontstond negen maanden geleden bij sc Heerenveen. Commercieel directeur Jan van Erve: ,,Je ziet dat er al veel gebruik van wordt gemaakt in landen als Italië, Spanje en Engeland. Dat zagen we bij Heerenveen ook wel zitten. Je kunt iets zelf wel willen, maar er moet ook behoefte zijn vanuit de markt.’’ Die vraag die is er voldoende. Heerenveen nodigde een aantal bedrijven uit om de producten te komen demonstreren. Faber Audiovisueel werd uiteindelijk uitverkoren. ,,We hebben geselecteerd op de kwaliteit van het product en het bedrijf met de service die daar bij hoort.’’
De club heeft al goede ervaringen met het bedrijf uit Sint Annaparochie, wat ongetwijfeld heeft meegespeeld in de keuze voor Faber Audiovisueel. Twee jaar geleden leverde het bedrijf ook de twee grote videoschermen die in het stadion hangen aan de eredivisieclub. Faber: ,,Heerenveen is daar tevreden over. Een betere referentie kun je niet krijgen. Ze zijn ook van Mitsubishi, dat merk is de Rolls Roys onder de led-daglichtvideoschermen.’’
.

Reageer op dit artikel | Aantal reacties 0


Reacties:

sport
Familieberichten
Advertenties