De website frieschdagblad.nl maakt gebruik van cookies.
donderdag 23 november

Economiemaandag, 14 juni 2010

Sneker onderneemsters gaan strijd aan met marktplaats
Marktplein voor kinderspul

Sneek - Catharina Coepijn en Anet Huizer gaan met hun bedrijf juniormarkt.nl de strijd aan met de grote internetveilingen als Marktplaats en Speurders. Zij richten zich uitsluitend op kinderspullen. Grote speelgoedgiganten krijgen als adverteerder geen toegang tot de site.

De twee vrouwen kenden elkaar als collega’s in de marketingwereld bij de Schiphol Group. Na een paar jaar in het buitenland en zelf inmiddels beiden moeder van drie kinderen, zien zij een gat in de markt voor een site speciaal voor kinderspullen. Anet Huizer: ,,Aangeboden door particulieren maar ook met nieuwe, vaak handgemaakte producten uit webwinkels. Niet onvindbaar als rubriek tussen de auto’s, koelkasten en huizen maar als eigen site.”
Begin januari ging de site de lucht in. Gisteren werd het nieuws naar de pers toe gebracht. Aan de ‘voorkant’ is de website bewust vrolijk en hip met kleurtjes en tekeningen. ,,We willen aansluiten bij de beleving van de moeders.”
Dat gaat verder dan alleen de website. Particulieren kunnen van de site ook zelf af te maken stickers en kaartjes krijgen om hun waren op het prikbord te hangen van supermarkt, zwembad of bibliotheek. ,,Met het logo van onze site. Zo valt het kaartje meer op en krijgen wij extra bezoekers. Moeders staan zo vaak ergens te wachten met hun kinderen. Dan scan je toch automatisch je omgeving.”

Educatief

Ook flyers worden verstuurd naar adverteerders om een sneeuwbaleffect te realiseren qua Naams- en beeldbekendheid. Uiteindelijk worden zo ook kinderen zelf aangetrokken. ,,We hopen dat het educatief gaat werken. Dat juniormarkt kan helpen om kinderen te leren dat spullen waarde hebben, zelfs als je er zelf niet meer mee speelt.” Via de site kunnen kinderen zelf hun spullen te koop aanbieden in een relatief veilige omgeving. ,, Kinderen leren ervan als ze zelf een te kleine fiets kunnen verkopen om het geld te kunnen gebruiken voor een nieuw of gebruikt wakeboard.”
De technische kant van de site is gemaakt door de echtgenoot van Huizer, destijds betrokken bij de conceptontwikkeling van het beursaandelenprogramma Alex. De site is toegerust op grote bezoekersaantallen, maar zeker niet interessant voor grote adverteerders op het gebied van kinderspullen.
Anet Huizer: ,,Grote webwinkels hebben een eigen infrastructuur. Wij richten ons juist op mensen die handmatig elk product uploaden met een tekstje en foto van een leuk tasje of een schattig lampenkapje voor de kinderkamer. Geen blanco vakjes of logo’s waarmee de bezoekers rechtstreeks van je site naar een adverteerder surfen.”
Uiteindelijk moet de site wel geld genereren. ,,Google plaatst bij ons een paar advertenties. Dat kunnen er meer worden als we meer bezoekers hebben. Onze prioriteit ligt nu dus in de volumes. Wij hebben nu bijna drieduizend advertenties online. Dat valt in het niet bij de miljoen advertenties op Marktplaats. Maar hoe commerciëler Marktplaats wordt, des te onderscheidender zijn wij.”

Vertel een vriend | Reageer op dit artikel | Aantal reacties 0


Reacties:

economie
Familieberichten
Advertenties