Dit artikel krijgt u aangeboden door demarketingreus.nl.

Je online zichtbaarheid vergroten met deze 5 tips!

In tijden als deze moeten bedrijven (online) strijden om de aandacht van het publiek. In 2021 zijn er wereldwijd al meer dan 1,83 miljard websites. Nu hoef je niet wereldwijd op te vallen, maar de cijfers laten zien dat het lastig is om je doelgroep te bereiken in een versnipperde markt. Daarom is het van belang om actief met de online zichtbaarheid van je website of webshop aan de slag te gaan. Deze 5 tips helpen je daarbij!

Van onze adverteerders
Pixabay.com  
0%

1. Houd je website up-to-date

De zoekmachine geeft absoluut geen voorrang in de organische zoekresultaten aan een website of webshop waar al maanden niets aan is gedaan. Houd je website daarom up-to-date. Plaats artikelen, deel blogs, breid je website uit met nieuwe landingspagina’s of nieuwe producten en voer regelmatig updates uit. De Marketing Reus helpt je met een reusachtig online bereik en streeft samen met jou naar het best haalbare resultaat door je website up-to-date te houden.

2. Zorg voor een mobile first website

Inmiddels zijn het aantal websitebezoeken via mobiel groter dan het aantal bezoeken via desktop. Controleer daarom bij alle content die je maakt of je website op mobiel goed functioneert. Niets is zo vervelend als een website waarop de tekst wordt afgekapt of de pagina niet goed inlaadt.

3. Maak een FAQ

Op een FAQ (Frequently Asked Questions) vind je veel gestelde vragen én antwoorden. Het is van belang om een dergelijke pagina op je website te zetten. Dat heeft 2 redenen. Je genereert hiermee meer bezoek naar je website, omdat bezoekers direct een antwoord vinden op de vraag waarmee ze googelen. Daarnaast draagt een FAQ bij aan voice search optimalisatie. Via spraakassistenten als Google Home en Siri stellen mensen een vraag. Als jij een concreet antwoord op je website hebt staan, zal de spraakassistent deze benoemen.

4. Wees actief op social media

De keuze is reuze als het gaat om social media kanalen. Van Twitter en Facebook tot Instagram en Tiktok. En daartussen zit nog ergens LinkedIn, Pinterest, YouTube en Snapchat. Het is goed om actief te zijn op social media, maar durf ook te kiezen. Je kunt niet 100% van je tijd in 8 social media kanalen stoppen. Kies er daarom een aantal uit die het beste past bij jouw doelgroep. De volgende stap is het maken van relevante content. Wist je al dat video steeds populairder wordt? Niet iedereen is dol op het lezen van tekst. Een bijkomend voordeel is dat je video op elk social media kanaal kunt inzetten.

5. Deel verhalen over jezelf

Je vergroot je online zichtbaarheid ook door jezelf te profileren. Niet alleen op je persoonlijke social media kanalen, maar ook op je website. De gunfactor is en blijft namelijk belangrijk. Als je bezoekers zich met je kunnen identificeren, is er sneller een band. Daardoor zijn ze ook sneller geneigd om een product of dienst bij je te kopen. Maak daarom een goede ‘over-ons’ pagina en geef je bezoekers een kijkje achter de schermen!

De redacteuren van het Friesch Dagblad zijn niet betrokken bij de inhoud van dit gesponsorde artikel.

Waarom Friesch Dagblad?

  • Het nieuws uit Fryslân
  • Verdieping en duiding bij de actualiteit
  • Opinies en analyses
  • Betrouwbaar, kritisch, evenwichtig en opbouwend
Registreren
Sluiten
Sluiten