Aangeboden door: webton.nl

De vier belangrijkste voordelen van linkbuilding

Foto: pexels

Als je een eigen bedrijf hebt dan is de kans groot dat je ook een website hebt. Dit is bedoeld om je potentiële klanten te informeren over je onderneming, terwijl je met je site natuurlijk ook wilt zorgen voor conversie.

Toch is dit allemaal makkelijker gezegd dan gedaan. Het is namelijk nog wel eens lastig om op te vallen tussen al je concurrenten in Google. Gelukkig zijn er veel methoden die je hierbij kunnen helpen, waaronder linkbuilding.
Wat is linkbuilding ? Dit gaat over het krijgen van links van andere website die naar de site van je bedrijf linken. Hieronder lees je wat hier de voordelen van zijn!

Merkzichtbaarheid

Ooit gehoord van gastposts? Weet je hoe ze werken? Hoe helpen gastberichten om backlinks van goede kwaliteit te krijgen? Elke website voor het plaatsen van gasten heeft een andere set online kijkers. Dus elke keer dat je een gastpost op een nieuwe website deelt, is de kans groter dat je merkzichtbaarheid toeneemt. Publicerende bronnen en websites zijn altijd op zoek naar nieuwe inhoud die bezoekers naar hun site kan trekken. Wanneer je je inhoud op dergelijke websites deelt, kun je dus reclame maken voor je merk.

Domein & pagina-autoriteit

Weet je hoe Google relevante gegevens voor een zoekopdracht toont? Wanneer webcrawlers, Google-bots genaamd, op de inhoud van je website crawlen, helpen de zoekwoorden die op de website worden gebruikt om je inhoud in relevante categorieën te categoriseren. Als je webpagina gebruikmaakt van de trefwoorden die de gebruiker in de zoekbalk heeft ingevoerd, zou je webpagina in de resultaten moeten verschijnen! Maar hoe bepaalt Google dit? Google gebruikt hoofdzakelijk twee factoren; domeinautoriteit en pagina-autoriteit om te bepalen welke pagina moet worden weergegeven voor de gegeven zoekopdracht. Linkbuilding helpt om je website beter te laten scoren op dit vlak!

Merkautoriteit

Linkbuilding is een goede manier om je merk te laten overkomen als een echte expert in je branche. Het publiceren van echte inhoud van goede kwaliteit is de sleutel om je merk te onderscheiden van de rest. Lezers zijn altijd op zoek naar nieuwe inhoud. Als je inhoud van goede kwaliteit deelt, is de kans het grootst dat je overkomt als een merk met autoriteit op dit gebied. Dit helpt bij het opbouwen van merkautoriteit. Door de inhoud via verschillende kanalen te delen, stel je je inhoud elke keer bloot aan een nieuw publiek. Bovendien wordt je linkbuilding hierdoor sterker!

Verwijzingsverkeer

Heb je je afgevraagd waar je al het verkeer op je website vandaan haalt? Het is heel goed mogelijk dat je je inhoud deelt op sociale media of andere relevante websites voor je doelgroep. De inhoud die op deze sites wordt gepubliceerd, is meestal kwaliteitsinhoud die toebehoort aan een betrouwbare bron. Als je bijvoorbeeld iets zoekt op Google en je krijgt resultaten van Wikipedia te zien dan klik je waarschijnlijk op die resultaten omdat je Wikipedia als een betrouwbare informatiebron ziet. Daarom, wanneer betrouwbare websites een link naar je website hebben vanuit hun inhoud, is de kans groot dat gebruikers je website bezoeken.

Nieuws

Meest gelezen