Museum Belvédère laat met de tentoonstelling 'Kunst in Games' zien dat het verschil tussen tablet en palet klein is geworden

Staan we eigenlijk wel stil bij de creativiteit die in games zit? Museum Belvédère zet ons aan het denken met de tentoonstelling Arranged Realism – Kunst in Games.

Sawtooth (detail), Looyd Allan, 2017, digitaal vervaardigd voor Horizon Zero Dawn (Guerilla Games). Uit de collectie van galerie Cook and Becker.

Sawtooth (detail), Looyd Allan, 2017, digitaal vervaardigd voor Horizon Zero Dawn (Guerilla Games). Uit de collectie van galerie Cook and Becker. Foto: Museum Belvédère

Het zal wel samenhangen met het emancipatoire karakter van onze tijd: steeds meer komt er waardering voor bepaalde kunstuitingen die er vroeger niet was. Schilderkunst, beeldhouwkunst, architectuur, dat was high art . Alle andere kunstuitingen werden daaraan inferieur geacht. Het was maar toegepast of ambachtelijk en speelde een ondergeschikte rol.

Nieuws

Meest gelezen