Nieuw duurzaam keurmerk voor bedrijven is een goede stok achter de deur. 'Je kunt nooit meer terug naar keiharde winst. Je hebt een verplichting naar de wereld om het goede te doen'

Waterflessenmerk Dopper, beddenfabrikant Auping en uploaddienst WeTransfer hebben met elkaar gemeen dat ze alledrie het B Corp-keurmerk dragen. Het stempeltje toont aan dat je als bedrijf echt duurzame keuzes maakt. Maar wat maakt dit certificaat zo populair en is de lange weg ernaartoe wel altijd de moeite waard?

Het B Corp-keurmerk op een verpakking.

Het B Corp-keurmerk op een verpakking. Foto: Shutterstock

Steeds meer sociale ondernemingen staan in de rij voor een stempel van het Amerikaanse B Lab dat sinds 2015 ook een Europese tak heeft. Ze willen daarmee laten zien dat niet alleen winst maken ertoe doet, maar ook mens en milieu. Een uitgebreid online assessment en stapels aan te leveren documentatie wijst uit of een bedrijf het B Corporation-keurmerk waardig is.

Nieuws

menu