NDC Mediagroep boekt betere resultaten in 2020, het aantal abonnementen stabiliseert

NDC Mediagroep heeft in 2020 de tegenvallende advertentieomzet redelijk goed kunnen opvangen met kostenbesparingen. Verliezen zijn bijna gehalveerd en de uitgever van onder andere het Friesch Dagblad denkt weer zwarte cijfers te schrijven. Krantenabonnees stappen vaker over naar de digitale edities.

Bedrijfsgebouwen van de NDC Mediagroep in Leeuwarden.

Bedrijfsgebouwen van de NDC Mediagroep in Leeuwarden. Foto: Mark Vallinga

De coronapandemie heeft ook voor de uitgever van Friesch Dagblad , Leeuwarder Courant en Dagblad van het Noorden grote impact gehad, blijkt uit de gisteren gepresenteerde jaarcijfers. De omzet is vooral door een terugvallende advertentieomzet in een jaar tijd met 6,1 procent gedaald naar 105 miljoen euro. Er is een verlies geleden van 6,6 miljoen euro (na belastingen en inclusief reorganisatielasten). Een jaar eerder was dat 10,8 miljoen euro.

Nieuws

Meest gelezen