Elektrische rijder pakt sneller een elektrische boot, maar in de verhuur kiezen veel mensen voor de voor hen vertrouwde benzinemotor
Een echte doorbraak van elektrisch varen is volgens directeur-eigenaar Eva Meijer van Hoora Watersport in Heeg uitgebleven. ,,Zeker in de verhuur kiezen veel mensen voor de voor hen vertrouwde benzinemotor.”

Eva Meijer van Hoora Watersport Heeg in een met 3D-printer gebouwde boot. Foto: Niels de Vries
Al dertig jaar bouwt en verhuurt Hoora Watersport in Heeg, naast benzineboten ook elektrische vaartuigen. De gemiddelde bootjesvaarder heeft een conservatieve inborst is de ervaring van Eva Meijer. ,,Zeker de bootjeshuurder kiest eerder voor een benzineboot. Dat ligt vaak aan een gebrek aan kennis of een negatieve ervaring. We varen natuurlijk al honderd jaar met benzinemotoren. Die werken goed en we zijn ze gewend. Met elektrisch varen kom je toch in een andere wereld. Het gaat niet meer om pk maar kilowattuur. En ampère-uur in plaats van liters. Mensen maken zich zorgen of ze niet stil komen te liggen omdat de accu leeg is.”
Vaaruren
Lees ook
Vacatures
Leerling metaalbewerker
Gicom BV

Werken op de SEH, OK of IC?
Ommelander Ziekenhuis Groningen

Unitmanager
Talent Performance namens BBC Bouwmanagement
