Een retourtje Terschelling of Vlieland wordt waarschijnlijk bijna vijf euro duurder. Rederij Doeksen haalt LNG-schepen vanwege hoge brandstofkosten deels uit de vaart

Rederij Doeksen neemt maatregelen om de hoge brandstofkosten te verlagen. De veerdienst vervangt de LNG-schepen ms Willem Barentsz en ms Willem de Vlamingh op het traject Harlingen-Terschelling door de goedkopere, maar minder duurzame ms Friesland. Een retourtje wordt waarschijnlijk bijna vijf euro duurder.

De ms Friesland.

De ms Friesland. Foto: Hoge Noorden / Jacob van Essen

,,Maatregelen zijn onvermijdelijk en dat is wrang, omdat wij recent juist hebben geïnvesteerd in duurzame nieuwe veerboten die op LNG varen, onze klanttevredenheid heel hoog is en wij dit jaar een recordaantal passagiers en voertuigen vervoeren”, laat algemeen directeur Dirk Spoor weten. ,,Maar de enorm hoge brandstofprijzen treffen ons bedrijf hard. In vergelijking met 1 januari 2021 is de prijs van gasolie met circa 200 procent gestegen en die van LNG zelfs met 900 procent.”

Nieuws

menu