De Luisterlijn wordt vaker gebeld, vooral in de avond en de nacht. Maar wie neemt straks de telefoon nog op? 'We hebben tientallen nieuwe vrijwilligers nodig'

Meer dan de helft van de gesprekken van de Luisterlijn vindt plaats buiten kantoortijden, ná vijf uur. Ook de vestiging Leeuwarden zoekt extra mensen die een luisterend oor willen bieden.

Janny Piekstra is  een van de 45 vrijwilligers bij de Luisterlijn Leeuwarden.

Janny Piekstra is een van de 45 vrijwilligers bij de Luisterlijn Leeuwarden. Foto: Marchje Andringa

De Luisterlijn is dag en nacht beschikbaar voor een vertrouwelijk gesprek, per telefoon, chat en mail. Met de 24-uursbereikbaarheid onderscheidt de Luisterlijn zich van andere telefonische hulpdiensten. De drempel om contact te zoeken is zo laag mogelijk: mensen hoeven hun naam niet te noemen en ook niet te vertellen waar ze wonen. De Luisterlijn ontvangt per dag gemiddeld bijna 1500 oproepen.

Nieuws

Meest gelezen