Wel bestellen, niet aan de halte verschijnen: Jobinder wil af van hoge 'no show'. Maar hoe?

Reizigers die een rit bestellen met een Opstapper van Jobinder, kwamen de eerste helft van dit jaar in 7,4 procent van de gevallen niet opdagen. Het Mobiliteitsbureau wil onderzoeken wat daaraan te doen is.

Een busje van Jobinder op de Sintrale As.

Een busje van Jobinder op de Sintrale As. Foto: Marcel van Kammen

Jobinder verzorgt het doelgroepenvervoer in Achtkarspelen, Dantumadiel, Noardeast-Fryslân en Tytsjerksteradiel. De zogeheten no show – wel een Opstapper bestellen, maar niet bij de halte verschijnen – is al langer een probleem. Het streven was om het aandeel tevergeefse ritten terug te dringen tot maximaal 4 procent, maar dat is het eerste halfjaar van 2021 dus niet gelukt. Er was wel een lichte daling, want vorig jaar kwam nog 8,6 procent van de bellers niet bij de halte.

Nieuws

menu