Commentaar: Lezen, lezen, lezen - het plezier komt later

Happy Meals met een leesboekje als cadeautje erbij: McDonald’s is door de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek ingeschakeld om de leesvaardigheid in Nederland te helpen bevorderen. Een gewaagde actie, en inderdaad bleef de hoon niet uit.

Dionne Stax leest voor uit nieuw boek De Kinderkoningin op de Godelindeschool. De presentatrice doet dit in het kader van de Kinderboekenweek, die dit jaar als thema 'reis mee' heeft.

Dionne Stax leest voor uit nieuw boek De Kinderkoningin op de Godelindeschool. De presentatrice doet dit in het kader van de Kinderboekenweek, die dit jaar als thema 'reis mee' heeft. Foto: ANP Kippa

Is het nu al zo ver gekomen met Nederland dat we een leverancier van fastfood nodig hebben om kinderen dan toch tenminste íéts te laten lezen? Hadden daar niet beter bijvoorbeeld sportverenigingen voor kunnen worden ingezet? Dit is niet extra veel kinderen aan het lezen zetten, maar extra veel kinderen een ongezonde eetcultuur inlokken! Enzovoorts.

Nieuws

menu