Fleecedekens, douchetimers en veel eten: functionaliteit voert de boventoon bij kerstpakketten voor personeel in 2022

Waar kerstpakketten voorheen veel decoratie- en sfeerartikelen bevatten, draait het dit jaar om functionaliteit. Vanwege de inflatie en gestegen energierekening geven werkgevers hun personeel vooral praktische producten, zoals eten en drinken. Ook de fleecedeken is populair.

Marjon Folkerts (l) en Petra Drogt van Kerst en Kado Joure zijn bezig met het inpakken van de laatste kerstpakketten.

Marjon Folkerts (l) en Petra Drogt van Kerst en Kado Joure zijn bezig met het inpakken van de laatste kerstpakketten. Foto: Jilmer Postma

Er zijn volgens brancheorganisatie Promotional Products Professionals (PPP) dit jaar 7,4 miljoen Nederlanders die een kerstpakket van hun werkgever krijgen. In 2019, dus voor corona, werd dat aantal geschat op zeven miljoen. De stijging valt voor een groot deel te verklaren door het feit dat er nu meer mensen werken dan drie jaar geleden. Ook is de groep bedrijven die hun personeel wat terug wil geven, groter geworden.

Nieuws

menu