Dit artikel is vandaag gratis

Mediahuis stelt klimaatdoel op voor eigen bedrijf: in 2030 de CO2-voetafdruk sterk verminderd; in 2050 uitstootneutraal

Afbeelding ter illustratie. Foto: AFP

Mediahuis, waar ook het ‘Friesch Dagblad’ onderdeel van uitmaakt, gaat actieplannen opstellen om wetenschappelijk onderbouwde klimaatdoelstellingen te halen.

De mediagroep sluit zich daarmee aan bij het Science Based Targets Initiative, een platform dat organisaties wereldwijd verenigt die meetbare duurzaamheidsdoelen willen halen. Mediahuis vindt dat nodig om bij te dragen aan het nakomen van de Parijse klimaatafspraken.

Het is de bedoeling dat Mediahuis zijn eigen CO2-voetafdruk voor 2030 met meer dan de helft vermindert. Tegen 2050 moet het bedrijf volkomen uitstootneutraal zijn. Er wordt gedacht aan maatregelen rond de druk en distributie van kranten en de energiezuinigheid van de eigen huisvesting en het wagenpark.

,,Het bepalen van wetenschappelijk onderbouwde klimaatdoelen maakt inspanningen die we moeten leveren heel concreet”, zegt CEO Gert Ysebaert van Mediahuis groep. SBTI-experts zullen beoordelen of de maatregelen volstaan om de vereiste uitstootbeperking te bereiken.

Nieuws

Meest gelezen