Dit artikel is vandaag gratis

De Sneekweek leverde dit jaar bijna 20 miljoen euro op. Bezoekers zijn grotendeels tevreden, maar de toiletvoorzieningen kunnen beter

Het Starteiland tijdens de Sneekweek. Foto: Simon Bleeker

Bezoekers van de Sneekweek hebben dit jaar gezamenlijk 19,7 miljoen euro uitgegeven. Dat blijkt uit een onderzoek van Respons Evenementen, Toerisme en Citymarketing dat in opdracht van Stichting Sneekweek is uitgevoerd.

Uit het onderzoek, dat is uitgevoerd onder enkele honderden mensen, blijkt eveneens dat de meeste bezoekers uit Súdwest-Fryslân komen en dat bezoekers van buiten de gemeente gezamenlijk ruim 7 miljoen euro uitgaven. Dat geld gaat grotendeels naar eten en drinken en naar het betalen van een overnachting.

90 procent van de ondervraagden vertelde de onderzoekers dat ze tevreden zijn over het evenement. Wel suggereerden meerdere bezoekers de toiletvoorzieningen te verbeteren en de prijzen te verlagen.

Nieuws

menu