Dit artikel is vandaag gratis

Ausnutria blijft ook na 2022 hoofdsponsor van sc Heerenveen. Zuivelconcern verlengt contract met twee jaar

Tibor Halilovic (l) en Filip Stevanovic vieren de 1-1 tegen Willem II op 21 november. Foto: ANP

De spelers van sc Heerenveen voetballen nog twee jaar langer met hoofdsponsor Ausnutria op de borst. Het Nederlands-Chinese zuivelconcern verlengde het contract met de club dinsdag tot de zomer van 2024.

,,Dat Ausnutria ons het vertrouwen juist nu in deze bizarre tijden blijft geven als hoofdsponsor, maakt ons als club erg trots”, zegt commercieel manager Martin Koopman over het bedrijf dat sinds maart vorig jaar aan Heerenveen verbonden is. ,,Dit is heel goed voor de continuïteit van de club.”

Heerenveen begon het seizoen 2019-2020 zonder hoofdsponsor en voetbalde toen met het logo van KiKa (Stichting Kinderen Kankervrij) op het tenue. Ausnutria nam die plek tijdens het seizoen over.

Nettowinst

Hoewel alle voetbalclubs vrijwel het volledige vorige seizoen vanwege de coronamaatregelen in lege stadions moesten spelen, slaagde Heerenveen er toch in een nettowinst van 2,8 miljoen euro te boeken. Dat dankte de club aan uitgaande transfers en de loyaliteit van de achterban, maar er was wel een exploitatietekort.

Nieuws

Meest gelezen